sobota, 28 lipca 2012

Honda bogato wyposażona

Chyba ją biorę ... ale sprawdzam ogólna wartość CBR-ki gdyby okazało się, że motor nie nadaje się do jazdy. Jak się okazało Honda była dobrze wyposażona ...
  • Promieniowa pompa hamulcowa Discacciati
  • Węże hamulcowe w salowym oplocie
  • "Gryziona" tylna tarcza hamulcowa 
  • Regulowany tylny amortyzator Ohlins'a
  • Przednie sprężyny White Power
  • Sportowy kolektor wydechowy (większa średnica rur)
  • Tłumik końcowy Yoshimura
  • Sportowe sety Valter Moto
  • Filtr powietrza K&N 
  • Rączki Tomaselli
  • Karbonowy przedni błotnik
  • Opony typu slick Michelin Pilot
  • Komplet owiewek torowych + sportowa szyba
  • Sportowy wlew paliwa


sobota, 7 lipca 2012

Koniec problemów ?

Dostaję telefon od Tom'a ,że gaźniki zrobione i można testować sprzęt. Robię przejazd .... 1-bieg silnik ciągnie pięknie ... 2-gi bieg powyżej 6000 RPM silnik szarpie i przerywa. To samo na 3,4,5 i 6 biegu. Na Internecie odnajduję schemat DAI (Direct Air Induction System) i okazuje się ,że brakuje kilku wężów i część jest nie podpięta. Brakuje mi przedniej części zakończonej dwoma "gwizdkami", mała inwencja własna i lejek rozwiązuje problem ;) Przejazd testowy ....i motor idzie jak strzała ! Decyzja - biorę to !


DAI ( Direct Air Induction System)






Pierwsze odpalenie

Już na początku były problemy ponieważ po otworzeniu kranika paliwo lało się po silniku. Jak się okazało winny za to był zacięty zaworek na 3-cim gaźniku co powodowało ciągłe podawanie paliwa do cylindrów w skutek czego zalewało silnik.





Na szybko Tom zrobił test Plaka czy silnik zapali ;)



wtorek, 3 lipca 2012

CBR - Początek


Do kumpla do warsztatu trafia Honda CBR 600 F3 w wersji torowej. Motor ma iść na sprzedaż i nie ważne czy w całości czy na części. Na pierwszy rzut oka wyglądało jak sprzęt przeznaczony tylko na kata. Cena taka sobie tylko kwitów brak (jak to torówka).