Schemat instalacji elektrycznej Honda CBR 600 F3 [ DOWNLOAD ]
Do motoru odstałem cały osprzęt instalacji elektrycznej aby przerobić go na cywila ale wymaga to zrobienia instalacji ponieważ to co zostało było pocięte i brakowało kabli. Ogólnie obraz nędzy i rozpaczy ale wszystko do ogarnięcia.
wtorek, 30 października 2012
poniedziałek, 13 sierpnia 2012
Dalej szarpie ...
Podczas przejazdu w warsztatu do mojego garażu okazuje się ,że problem z szarpaniem powrócił. Robię dokładny przegląd doładowania powietrzem i wszystko się wyjaśniło. Któryś z poprzednich włascicieli kiedy przerabial moto na tor wyrzucał wszystkie zbedne elementy elektryki. Szkoda tylko ,że robił to bezmyslnie.
Z systemem doładowania powietrzem (DAI) w Honda CBR 600 F3 powiązane są:
W CBR-ce brakowało przekaźnika, brakowało licznika, parę kabli było odciętych i z zaworze brakowało tłoczka i sprężynki.
W między czasie robiłem przymiarki owiewek. Szybko pojawiło się parę pomysłów ... ale i tak najlepiej wyglądał w wersji torowej
Torowa
Z systemem doładowania powietrzem (DAI) w Honda CBR 600 F3 powiązane są:
- zawór DAI
- przekaźnik sterujacy zaworem (znajduje się na stelażu lamy przedniej po lewej siedząc na motocyklu)
- licznik - tak jest ! To z niego przekazywany jest sygnał na przekaźnik
W CBR-ce brakowało przekaźnika, brakowało licznika, parę kabli było odciętych i z zaworze brakowało tłoczka i sprężynki.
Jest prosty sposób aby to ominąć.
Przymiarki
W między czasie robiłem przymiarki owiewek. Szybko pojawiło się parę pomysłów ... ale i tak najlepiej wyglądał w wersji torowej
Torowa
sobota, 28 lipca 2012
Honda bogato wyposażona
Chyba ją biorę ... ale sprawdzam ogólna wartość CBR-ki gdyby okazało
się, że motor nie nadaje się do jazdy. Jak się okazało Honda była dobrze
wyposażona ...
- Promieniowa pompa hamulcowa Discacciati
- Węże hamulcowe w salowym oplocie
- "Gryziona" tylna tarcza hamulcowa
- Regulowany tylny amortyzator Ohlins'a
- Przednie sprężyny White Power
- Sportowy kolektor wydechowy (większa średnica rur)
- Tłumik końcowy Yoshimura
- Sportowe sety Valter Moto
- Filtr powietrza K&N
- Rączki Tomaselli
- Karbonowy przedni błotnik
- Opony typu slick Michelin Pilot
- Komplet owiewek torowych + sportowa szyba
- Sportowy wlew paliwa
sobota, 7 lipca 2012
Koniec problemów ?
Dostaję telefon od Tom'a ,że gaźniki zrobione i można testować sprzęt. Robię przejazd .... 1-bieg silnik ciągnie pięknie ... 2-gi bieg powyżej 6000 RPM silnik szarpie i przerywa. To samo na 3,4,5 i 6 biegu. Na Internecie odnajduję schemat DAI (Direct Air Induction System) i okazuje się ,że brakuje kilku wężów i część jest nie podpięta. Brakuje mi przedniej części zakończonej dwoma "gwizdkami", mała inwencja własna i lejek rozwiązuje problem ;) Przejazd testowy ....i motor idzie jak strzała ! Decyzja - biorę to !
DAI ( Direct Air Induction System)
Pierwsze odpalenie
Już na początku były problemy ponieważ po otworzeniu kranika paliwo lało się po silniku. Jak się okazało winny za to był zacięty zaworek na 3-cim gaźniku co powodowało ciągłe podawanie paliwa do cylindrów w skutek czego zalewało silnik.
Na szybko Tom zrobił test Plaka czy silnik zapali ;)
Na szybko Tom zrobił test Plaka czy silnik zapali ;)
wtorek, 3 lipca 2012
CBR - Początek
Do kumpla do warsztatu trafia Honda CBR 600 F3 w wersji torowej. Motor ma iść na sprzedaż i nie ważne czy w całości czy na części. Na pierwszy rzut oka wyglądało jak sprzęt przeznaczony tylko na kata. Cena taka sobie tylko kwitów brak (jak to torówka).
Subskrybuj:
Posty (Atom)