niedziela, 24 lutego 2013

Czujnik stopu Discacciati ...

Powstał problem jak zrobić czujnik stopu do pompy hamulcowej Discacciati. Posiadałem włącznik stopu z oryginalnej przedniej pompy  z CBR F3 ale nie wiedziałem jak go umieścić aby współpracował z tą pompą. Rozwiązaniem okazało się dorobienie ramienia, które jest wciskane na sworzeń pompy.

Wygląda to mniej więcej tak:


 Do ściągnięcia tutaj:
Discacciati stop switch arm - vector (.DXF) [ DOWNLOAD ]


sobota, 2 lutego 2013

Składamy dalej ...

Dzisiaj pól dnia kombinowania gdzie umieścić pompę paliwową, zamocowałem moduł zapłonowy, przekaźnik,  założyłem tylną lampę ,nie wiem po co bo i tak będzie torowy zadupek ... ogólnie nic nie zrobione (zresztą tak od miesiąca).

Okazało się ,że stelaż z F2 od F3 nie różni się tylko szerokością rozstawu mocowań licznika. Przy zakładaniu czachy z lampą były problemy bo wtyczki były za nisko i reflektor nie wchodził.... czyli dalej cięcie stelaża i spawanie


piątek, 1 lutego 2013

Dalej składamy ...

Teraz robota idzie jak krew z nosa ...w garażu zimno! Instalacja mniej więcej podciągnięta ,chłodnica założona, airbox i przewody podłączone...

DAI dalej bez zaworu bo nie mam brakujących części. Na razie na krótko... jest tak jakby moto jechało cały czas powyżej 20km/h czyli większe doładowanie cały czas ale to się odbije przy dodawaniu gazu na niższych prędkościach. Silnik będzie nerwowo reagował na dodanie gazu. Dla innych lepiej a dla mnie gorzej...

Oj będzie się teraz to ciągnęło! W między czasie zaciski poszły na złoto (dzięki Zbysiu).



poniedziałek, 31 grudnia 2012

Sylwestrowe wkładanie silnika...

Telefon do Tom'a i zabieramy się za robotę. Okazało się ,że jeszcze zamiast 2 par rąk było 5! (Tato, Seba, Paweł, Tom i Ja). Szybka akcja i silnik już był zamontowany ;) No to jeszcze w starym roku robota podgoniona ...


niedziela, 30 grudnia 2012

Demontaż przedniej pompy hamulcowej Nissian

Do Hondy dostałem dużo części między innymi druga przednia pompa hamulcowa. Leżała parę dobrych lat bez płynu i wszystko w środku pewnie pordzewiało. Zabrałem się zatem za jej rozebranie.

Najtrudniejszy pierwszy krok ;) Nie wiadomo jak się za to zabrać. Zrobiłem tak ,że pomiędzy tłoczek a uszczelkę włożyłem wykałaczkę i dociskając ją palcem do wykałaczki zacząłem wyciągać. Wyskoczyła bez problemu.

Pod uszczelniaczem znajduje się pierścień Segera ,który wyjmujemy. Tłoczek w tej chwili wychodzi bez  żadnego problemu.




sobota, 29 grudnia 2012

Składamy hondę

Rama już wyschła więc można już powoli składać motor. Na początek przełożyłem bieżnie łożysk w główce ramy bo stare nie wyglądały dobrze. Wymyłem łożyska i ponownie nasmarowałem. Widelec przedni mamy zamontowany.

Teraz kolej na tył. Montuję wahacz i ... przerażenie! Dlaczego ta ośka tak lata w tej ramie ? No to pięknie! Angielska rama z F3 jest inna! Ktoś pisał ,że rama CBR F2 i F3 różnią się grubością ośki... Ale nie nie. Oglądam stara ramę i faktycznie są w niej aluminiowe tulejki. Grubość ścianki 1mm bo ośka ma 15mm a otwór w ramie 17mm.



Założyłem jeszcze koła i na dzień dzisiejszy tyle...


Regeneracja tuleji amortyzatora ohlins

Amortyzator firmy Ohlins ma zamiast zwykłych tulei przeguby kulowe. Przegub po obu stronach chronią prochowniki, kształtem przypominają podkładki wykonanej z pianki. Z biegiem czasu pianka się wykrusza i piach i kurz dostaje się do przegubu niszcząc go. Przypadkiem mój tato wpadł na pomysł ,że można to zrobić krążka który jest w "kołku" na płyty CD / DVD. Na pewno kojarzycie takie białe lub szare kółeczko na górze - to jest właśnie to. Grubość pasuje bo jest to zazwyczaj 3-4mm i wewnętrzna średnica ok 17mm, tylko z zewnątrz musimy go wyciąć na 26mm.


Górna tuleja ma 2 zabezpieczenia po obu stronach ( na wzór pierścienia segera). Pózniej wybijamy tuleję...

Przegub należało ponownie nasmarować i zabezpieczyć nowymi zamiennikami. Zrobiłem to amatorsko ponieważ należałoby wybić z łozyska tujeje