Teraz robota idzie jak krew z nosa ...w garażu zimno! Instalacja mniej więcej podciągnięta ,chłodnica założona, airbox i przewody podłączone...
DAI dalej bez zaworu bo nie mam brakujących części. Na razie na krótko... jest tak jakby moto jechało cały czas powyżej 20km/h czyli większe doładowanie cały czas ale to się odbije przy dodawaniu gazu na niższych prędkościach. Silnik będzie nerwowo reagował na dodanie gazu. Dla innych lepiej a dla mnie gorzej...
Oj będzie się teraz to ciągnęło! W między czasie zaciski poszły na złoto (dzięki Zbysiu).
piątek, 1 lutego 2013
Dalej składamy ...
Etykiety:
600,
Air,
cbr,
chłodnica,
DAI,
Direct,
Direct Air Induction,
Direct Air Induction System,
doładowanie,
f2,
figure,
filtr kn,
honda,
ominięcie zaworu,
zawór
poniedziałek, 31 grudnia 2012
Sylwestrowe wkładanie silnika...
Telefon do Tom'a i zabieramy się za robotę. Okazało się ,że jeszcze zamiast 2 par rąk było 5! (Tato, Seba, Paweł, Tom i Ja). Szybka akcja i silnik już był zamontowany ;) No to jeszcze w starym roku robota podgoniona ...
niedziela, 30 grudnia 2012
Demontaż przedniej pompy hamulcowej Nissian
Do Hondy dostałem dużo części między innymi druga przednia pompa hamulcowa. Leżała parę dobrych lat bez płynu i wszystko w środku pewnie pordzewiało. Zabrałem się zatem za jej rozebranie.
Najtrudniejszy pierwszy krok ;) Nie wiadomo jak się za to zabrać. Zrobiłem tak ,że pomiędzy tłoczek a uszczelkę włożyłem wykałaczkę i dociskając ją palcem do wykałaczki zacząłem wyciągać. Wyskoczyła bez problemu.
Pod uszczelniaczem znajduje się pierścień Segera ,który wyjmujemy. Tłoczek w tej chwili wychodzi bez żadnego problemu.
Najtrudniejszy pierwszy krok ;) Nie wiadomo jak się za to zabrać. Zrobiłem tak ,że pomiędzy tłoczek a uszczelkę włożyłem wykałaczkę i dociskając ją palcem do wykałaczki zacząłem wyciągać. Wyskoczyła bez problemu.
Pod uszczelniaczem znajduje się pierścień Segera ,który wyjmujemy. Tłoczek w tej chwili wychodzi bez żadnego problemu.
sobota, 29 grudnia 2012
Składamy hondę
Rama już wyschła więc można już powoli składać motor. Na początek przełożyłem bieżnie łożysk w główce ramy bo stare nie wyglądały dobrze. Wymyłem łożyska i ponownie nasmarowałem. Widelec przedni mamy zamontowany.
Teraz kolej na tył. Montuję wahacz i ... przerażenie! Dlaczego ta ośka tak lata w tej ramie ? No to pięknie! Angielska rama z F3 jest inna! Ktoś pisał ,że rama CBR F2 i F3 różnią się grubością ośki... Ale nie nie. Oglądam stara ramę i faktycznie są w niej aluminiowe tulejki. Grubość ścianki 1mm bo ośka ma 15mm a otwór w ramie 17mm.
Założyłem jeszcze koła i na dzień dzisiejszy tyle...
Teraz kolej na tył. Montuję wahacz i ... przerażenie! Dlaczego ta ośka tak lata w tej ramie ? No to pięknie! Angielska rama z F3 jest inna! Ktoś pisał ,że rama CBR F2 i F3 różnią się grubością ośki... Ale nie nie. Oglądam stara ramę i faktycznie są w niej aluminiowe tulejki. Grubość ścianki 1mm bo ośka ma 15mm a otwór w ramie 17mm.
Założyłem jeszcze koła i na dzień dzisiejszy tyle...
Regeneracja tuleji amortyzatora ohlins
Amortyzator firmy Ohlins ma zamiast zwykłych tulei przeguby kulowe. Przegub po obu stronach chronią prochowniki, kształtem przypominają podkładki wykonanej z pianki. Z biegiem czasu pianka się wykrusza i piach i kurz dostaje się do przegubu niszcząc go. Przypadkiem mój tato wpadł na pomysł ,że można to zrobić krążka który jest w "kołku" na płyty CD / DVD. Na pewno kojarzycie takie białe lub szare kółeczko na górze - to jest właśnie to. Grubość pasuje bo jest to zazwyczaj 3-4mm i wewnętrzna średnica ok 17mm, tylko z zewnątrz musimy go wyciąć na 26mm.
Górna tuleja ma 2 zabezpieczenia po obu stronach ( na wzór pierścienia segera). Pózniej wybijamy tuleję...
Przegub należało ponownie nasmarować i zabezpieczyć nowymi zamiennikami. Zrobiłem to amatorsko ponieważ należałoby wybić z łozyska tujeje
Górna tuleja ma 2 zabezpieczenia po obu stronach ( na wzór pierścienia segera). Pózniej wybijamy tuleję...
Przegub należało ponownie nasmarować i zabezpieczyć nowymi zamiennikami. Zrobiłem to amatorsko ponieważ należałoby wybić z łozyska tujeje
Malowanie ramy
Ramę zacząłem czyścić szczotką drucianą na szlifierce ale po skończeniu
dwóch okazało się , że rdza dalej jest w zakamarkach i rama poszła do
piaskowania. Pan "Piaskarz" okazał się motocyklistą i ramę zrobił mi za
darmo.
Malujemy ramę w czarny mat ...
piątek, 21 grudnia 2012
Ohlins
http://www.splatshop.co.uk/
Ohlins Larger Rear Shock Bearing Seal
The O-ring seal to fit the smaller end of the Ohlins rear shock used to
seal out the elements and keep the grease where it should be.
The oring measures:
Outer diameter 22mm
Inner diameter 14mm
Width 4mm
Ohlins Larger Rear Shock Bearing Seal
The foam ring seal to fit the larger end of the Ohlins rear shock used
to seal out the elements and keep the grease where it should be.
The seal measures:
Outer diameter 26mm
Inner diameter 17mm
Width 3mm
Ohlins Rear Shock Bearing - Small
The smaller rose joint spherical bearing to fit the Ohlins Rear Shock.
Bearing dimensions
Outer diameter 22mm
Inner diameter 12mm
Width 10mm
Outer width 7mm
Ohlins Rear Shock Bearing - Large
Beta Part Code 28-93251, 28-93021, 002893251000, 002893021000Special spherical bearing for the Ohlins rear shock absorbers. This is the larger bearing found on the threaded end of the shock.
Bearing dimensions:
Outer Diameter 26mm
Inner Diameter 14mm
Inner width 15mm
Outer width 12.75mm
Ohlins Rear Shock Springs
To fit Ohlins rear shock, customise your shock to your weight. See the table below for details on what spring suits which weights.
Spring Rate | 40 N/mm | 47.5 N/mm | 55 N/mm | 65 N/mm | Progresive 62-74 N/mm |
Standard 70 N/mm |
75 N/mm | 80 N/mm |
Part number | 281-12 | 125S47.5N | 125S55N | 281-64 | 281-09 | 281-15 | 281-16 | 281-14 |
Rider Weight (KG) |
40-50
|
60-70
|
70
|
80-90
|
93-105
|
|||
50-60 |
70-80
|
90
|
85-95
|
|||||
Stones | 6 - 8 | 8 - 9.5 | 9.5 - 11 | 11 - 12.5 | 11 - 12.5 | 12.5 - 14 | 13.5 - 15 | 14.5 - 17 |
Subskrybuj:
Posty (Atom)